Ben jij het ook zat om telkens maar dezelfde squats te doen en zie je daarbij ook nog eens weinig resultaat? Gelukkig zijn er nog veel meer oefeningen om een big booty te krijgen, waar je wel écht resultaat van ziet. Wij hebben de beste vijf oefeningen voor je op een rijtje gezet. Succes ermee, kippenkontje!

Donkey Kicks

De naam zegt het eigenlijk al, je lijkt op een ezel als je deze oefening doet. Niet een hele charmante look dus, maar wel goed voor je asser! Je zit op je handen en knieën (dat kan je wel hé), met je schouders recht boven je handen. Daarna schop je rustig met één been naar achter, waarbij je je knie buigt. Daarna ga je weer terug naar de beginpositie. Doe dit tien keer en wissel daarna van been.

Glute Bridge

Dit is een van de makkelijkste oefeningen. Als je deze niet kan, kan je beter meteen stoppen want dan kan je vrijwel helemaal niks. Het is de bedoeling dat je op je rug gaat liggen, met je voeten op de grond en je knieën opgetrokken. Met je hakken zet je dan kracht, waardoor je bekken en rug omhoog gedrukt worden. Houd dit even een aantal seconden vast en vervolgens opnieuw. Easy peasy lemon squeezy he?

Lunges

Deze herken je vast wel, dit is eigenlijk de bekendste oefening die je kan doen voor een dikke reet. Hij is zo makkelijk dat je hem met twee vingers in je neus kan doen. Ga rechtop staan, met een rechte rug. Zet één been naar voren en zak tegelijk door je knieën heen. Je voorste been hoort nu in een hoek van 90 graden te staan en het onderste been raakt de grond bijna aan. Dus, zakken door die beentjes! Houd ook deze oefening even vast en herhaal hem dan met je andere been.

Hip Thrust

Nou, we gaan het eens even wat lastiger voor je maken aangezien je tot zo ver bent gekomen. Misschien dat je het dan wél eens een keer opgeeft. Zoek een bankje die sterk genoeg is om jouw gewicht te houden, zodat je ertegen kan steunen met je rug. Zet een stang met gewichten op hoogte van je bekken en duw je heupen omhoog door af te zetten met je hak. Niet zeiken, maar door gaan! Jij wilde die Kim Kardashian bil, dus moet je er voor werken ook.

Bulgarian Split Squat

Skip die Kim Kardashian billen. Want als je een kont als die van Nicki Minaj wilt hebben, dan moet je juist deze oefening doen. Voor je het weet zijn al je broeken te klein. Je legt één voet op een bankje achter je neer, en je andere op de grond. Zak door je knieën heen waardoor je achterste knie de grond bijna aanraakt. Herhaal dit een aantal keer.

*BOEM* zo, die reet heb je. Ga er nu maar snel een spiegelselfie van maken.