Wil je je seksleven een boost geven, maar zijn deze middeltjes of rollenspellen niets voor jou? Gooi het dan eens over een hele andere boeg en breng eens een bezoekje aan de sportschool.

Seksleven

Naast dat een rond kontje en een strakke verschijning voor veel mensen zorgt voor wat kriebels down there, zorgt sporten ook voor de aanmaak van testosteron. En laat dat nou nét je libido verhogen. Welke oefening voor de meeste testosteron aanmaak zorgt? Lees dan even onderstaand artikel.

Namasté

Je kent het wel, ligt je partner zich helemaal uit te sloven denk jij aan de was, het gesprek met die ene collega of wat je hierna weer in je holle kies gaat proppen. Niet bepaald geconcentreerd… Dat heeft allemaal te maken met dat je niet ‘uit’ kan staan. Door yoga te beoefenen kom je dichter bij jezelf te staan en leer je om jezelf af te sluiten van de rest van de wereld. Op het gebied van seks kan dat dus errug handig zijn, je kan dan eindelijk genieten van het moment zonder door één van die 8.000 prikkels gestoord te worden.

Belly boom

Ben je van de huis-tuin-en-keuken-missionaris? Dan zal je je buikspieren net even wat minder nodig hebben. Maar mocht je nou eens verrassend uit de hoek willen komen, dan is een sterk bovenlichaam geen overbodige luxe. Door boven in control te zijn, kan je jezelf gemakkelijker in afwijkende bochten en hoeken wringen. Daarbij verminder je de kans op een blessure tijdens de daad. Mooi meegenomen, want zeg nou zelf… kramp kan een aardige mood killer zijn.

Bekken

Bezoek je met enige regelmaat de sportschool? Dan is de kans groot dat je de drie B’s niet overslaat. Maar heb je weleens aan de vierde B gedacht? Voor iedereen waarbij (na het zien van de subkop) het kwartje nog niet is gevallen, die vierde B staat voor bekken. Door het trainen van je bekken krijg je namelijk meer zin in seks én (misschien nog wel belangrijker) worden je orgasmes intenser. Je bekken trainen doe je doormiddel van cardio, dus hup die loopband op en rennen maar.

HITT it

Een rondje hardloopband zorgt dus een lekkere boost voor je seksleven, maar wist je dat dat eigenlijk geldt voor alle High Intensity Interval Training (HIIT)? Dat heeft alles te maken met je testosteronspiegel die een lekkere piek krijgt. Tijdens ‘resistance exercises’ krijg je meer testosteron tijdens de hersteltijd van je workout. Hierdoor wordt je libido hoger en wil je na een training (ondanks dat je helemaal kapot bent) het liefst zo snel en heftig mogelijk van bil gaan.

Fresh

Een frisse neus halen doet wonderen. Niet alleen voor een positieve mindset ook voor in bed. Door frisse lucht in te ademen en vitamine D op je huid te krijgen, maak je namelijk een gelukshormoon aan. Hierdoor ga je lekkerder in je vel zitten. En wie lekker in zijn/haar vel zit, straalt dat ook uit. Hierdoor ben je aantrekkelijker voor de ander en word je sneller besprongen. Of je daar dan ook daadwerkelijk een work out voor moet doen? Neuh, enkel jezelf naar buiten slepen.

LEES OOK:
SEKSLEVEN INGEKAKT? MET DEZE MIDDELTJES KOM JE ER ZO WEER BOVENOP